MiK-Café med Soffan Talkshow tisdag 12 April

Välkommen till MiK-Café med Soffan Talkshow i Lilla Kulturhuset, 2 minuter från stationen i Kävlinge. Som vanligt ett unikt program med härlig musik och spännande gäster i Soffan.

Musik av: The Gospel Unit, en sånggrupp på 6 personer från kävlinge/Furulund med omnejd som sjunger Gospel. Patrick Payne Trio spelar egna jazz/funklåtar och standards med säregen tolkning i en lek med toner och taktarter. Trion består av Staffan Lindeberg – cajon/gitarr/sång, Lloyd Degler – kontrabas/sång, Patrick Payne – piano/sång.

Olof Samuelsson samtalar i Soffan med: Weronica ”EGOWERA” Persson, en liten känslosam men tuff kvinna från Kävlinge som har stora visioner. Social innovatör, inspiratör och vikarierande hopp.
Mirjana Krisanovic är blind men ser inga hinder. Hon har tagit sig över mentala berg i form av depression och ska inom ett par veckor bestiga fysiska berg i Himalaya. Mirjana är student på Malmö högskola och vill inspirera andra att utmana sig och förverkliga sina drömmar.

Fikaförsäljning till billiga priser.
Inträde 50 kr (gratis för barn under 18 år och medlemmar i MiK) Endast kontant betalning.
Arrangör MiK – Musikföreningen i Kävlinge i samarbete med Folkuniversitetet.
i_sofan_120