Matematik, Visor, Trummor och skivsläpp på MiK Café

Välkommen till säsongens andra MiK-Café med Soffan Talkshow i Lilla Kulturhuset, 2 minuter från stationen i Kävlinge. Denna gång med unikt program och skivsläpp för Olof Samuelsson nya cd Helt Hopplös.

Musik av: Berndth Hammarlund, vissångare från Barsebäck, gruppen V.I.S.A. som spelar Djembetrummor (afrikanska trummor från Västafrika) och som är en grupp med 6 elever från Vellinge kulturskola som är hemkomna från resa till Gambia där de lärt sig mer om musiken och Kulturen. Olof Samuelsson, releasespelning för nya skivan Helt Hopplös och visning av Musikvideon ”Alla dessa saker” som är gjord till en Av låtarna på skivan. Försäljning av skivan för 100 kr.

Samtal i Soffan med: Erik Rylander från Djembegruppen V.I.S.A som just varit på resa till Gambia och där lärt sig mer om musiken och kulturen i Gambia. Mimmi Persson, lärare och keramiker som nu gör läroböcker i Matematik. Olof Samuelsson kommer själv att vara gäst i Soffan denna gång. Fikaförsäljning till billiga priser.

Inträde 50 kr (gratis för barn under 18 år och medlemmar i MiK) Endast kontant betalning.
Arrangör MiK – Musikföreningen i Kävlinge i samarbete med Folkuniversitetet