MiK Café med Soffan talkshow 1 Mars

I Soffan Talkshow samtalar Olof Samuelsson med:

Jeanette Brugge-Welin psykolog som driver Alpha Vitae AB och som dessutom är nybliven ordförande i Kävlinge- Furulund samverkan.
Axel Mårtensen och Niclas Jadberg som startat hjälpprojekt i Kamerun och blivit utsedda till årets vardagshjältar i kommunen.
Danne Falck, musiker, låtskrivare och producent som bor i Löddeköpinge. Han startade Löddeköpinges egen Musikhjälp och har skrivit låtar åt kända artister och t ex gjort signaturlåten till Hockey-VM för ett par år sedan.

Musik framförs bland annat av:
Kristian von Svensson låtskrivare och författare som framträtt på hundratals scener runt om i landet som trubadur, wrestlingkonferenciér, föreläsare, medlem i rockband, musikkollektiv och proggdansband. Han skriver om historiska skeenden och livsöden, till exempel om händelser och personer i arbetarrörelsen historia. Har mottagit Sveriges författarfonds stipendium för sin roman Möllevångsång.

Värd är som vanligt Kävlinges egen Skavlan, dvs Olof Samuelsson, som också kommer att framföra någon av sina egna låtar. Det finns e sannolikt stor risk för allsång denna kväll och även vissa överraskningar utlovas.

Arrangör MiK – Musikföreningen i Kävlinge i samarbete med Folkuniversitetet. Fika säljes till självkostnadspris.
Entré 50 kr, gratis för barn under 18 år samt medlemmar i MiK