MiK Café med Soffan Talkshow 22 Oktober

Välkommen till säsongens andra MiK-Café med Soffan Talkshow i Lilla Kulturhuset Mejerigränden, två minuter från stationen i Kävlinge.
Vi har laddat upp med ett otroligt bra program.

I Soffan Talkshow samtalar Olof Samuelsson med:

Fredrik Önnnevall, känd från SVT med program som Forsterland, Kinas mat, Korrespondenterna,mm.
Erika Sturesson, engagerad mamma, miljöpartist och motvillig politiker som tror att snällhet och tillhörighet är nyckeln till det mesta.
Saranna Lundén, sångpedagog verksam i Lund som är förtjust i rättvisa, serier och fika.

Riktigt bra musik framförs av:

Andetag, vokalgrupp från Lund med ett eget sound där de kombinerar finstämd stämsång, angelägna texter, afrikanskt slagverk och improvisation. De består av Diana Nunez, Helen Melin, Inger Ohlén-Reingold och Lena Jungmark.
Saranna och Esmeralda Lundén som kommer att sjunga såväl musikal, Abba och modernare pop. De kommer att kompas av Marie Sörensen Kasimir på piano.
Olof Samuelsson egna låtar till gitarr och munspel med underfundiga texter om vardagslivet.

Fikaförsäljning till billiga priser.
Inträde 40 kr (gratis för barn under 18 år och medlemmar i MiK) Endast kontant betalning.
Arrangör MiK – Musikföreningen i Kävlinge i samarbete med Folkuniversitetet