Kävlinge Popkör

Höstterminen 2020 söker Kävlinge Popkör:

– Basar och tenorer (herrar)

– Andrasopraner

– Förstaaltar

Vi är en kör med vuxna medlemmar som sjunger all typ av popmusik vars mål är att sjunga tre- till femstämmigt och att få glädja främst Kävlinges medborgare med sång och glädje på olika konserter och tillställningar.

Vi söker dig som har tidigare körvana. Du skall också ha som målsättning att ha hög närvaro undantaget om du är sjuk, har högtidsdagar etc.

Låter detta intressant, tveka inte skicka ett mail till helena_gangefors@hotmail.com för deltagande på provtillfället.

Provsjungning kommer ske den 20 augusti klockan 19.00 i Kävlinge.

Inför uppsjungningen förbereder du dig på Marie Fredrikssons sång ”Tro”.

Inom tre dagar efter uppsjungningen kommer du via mail få besked om du är antagen eller inte.

Våra träningar sker i Kävlinge torsdagar kl 19.00 – 20.30 och följer skolterminerna.

Du skall vara öppen för att lära dig din stämma via ljudfil i stället för noter.

Vi följer Folkhälsomyndighetens restriktioner under Coronapandemin.

Körledare är Marie Andersson. Kontaktperson är Helena Gangefors.

Är du nyfiken och vill lyssna på oss kan du gå in på Facebook Kävlinge Popkör Offentlig eller YouTube (Sök upp Musikföreningen i Kävlinge).

Kävlinge Popkör är ett samarbete mellan Folkuniversitetet och Musikföreningen i Kävlinge.