LIVE! – Streamat 2020

Vi har den stora glädjande nyheten att berätta att det även detta år blir en musikfestival för hela familjen i Kävlinge, men på ett helt nytt sätt.

Musikföreningen i Kävlinge arrangerar LIVE!-streamat lördag 15:e och söndag 16:e augusti 2020 då vi kommer att streama massor av musik via internet/sociala medier. Det blir levande musik för alla åldrar och smaker och både lokala musiker och gäster utifrån medverkar.

Såväl lördagen 15/8 som söndaganen16/8 börjar vi streama kl 16.00 och beräknar hålla på till ca 18.30- 19.00 båda dagarna. Det kommer som vanligt att vara väldigt stor bredd på musiken och allt från rock, blues, jazz till punk, klassiskt och visor.

De som vill stötta festivalen med en ”frivillig entré” via Swish (123 225 55 45) kommer att ha möjlighet att vinna fina vinster.

Dag ett

Medverkande:
Jivin Jake and the Wildcats
Bold as Love – Hendrix på eget vis
Jocke Lantz Trio
SVENSSONJANSSON
Teaterbandet
Olof Samuelsson & Groove Machine
Kulturskolans Lärarorkester

Dag två

Apolonia
Dennis Westerberg & Vänner
Thee Gravemen
Honeyfreckle
Jogges
Lubbe Trio
Popkören
Sommarorkestern

LIVE! – Streamat arrangeras av Musikföreningen i Kävlinge med stöd av Kävlinge Kommun, Folkuniversitetet, Sparbankstiftelsen Finn, Sparbankstiftelsen Färs & Frosta, Leader, 1000 år längs ån och Europeiska Fonden för Landsbygdsutveckling.

Sponsorer: Matmakarna, Nillas Café & Tårteri, MuBi musik