Vilket år det har varit!

Vårt mest aktiva år hittills

När vi blickar tillbaka på året 2016 så kan vi stolt konstatera att det varit vårt mest aktiva år hittills vad gäller arrangemang och deltagare. 29 olika arrangemang har vi genomfört under året och de flesta av dem har varit mycket välbesökta:

• Vi har arrangerat Singalong i Lilla Kulturhuset och samt Allsång för både barn och vuxna i Folkets Park.  Vi arrangerade återigen en uppskattad konsert på Internationella kvinnodagen och sedvanligt Candle Light Jam under Earth Hour.
  • LIVE musikfestivalen fortsätter att växa och utvecklas och börjar bli känd utanför kommunens gränser. Vi hade långväga gästande musiker på vår Roots-festival och även i år arrangerat Transatlantisk musikkväll.
  • Vi arrangerade SM i berättarslam med tävlande berättare från hela Sverige och vi har fortsatt med kombinationen berättare och musik på Lögn eller Sanning som vi haft sex gånger under året.
  • På MiKcafé har många olika lokala musiker uppträtt i alla möjliga åldrar, musikstilar och konstellationer och vi har haft massor av intressanta gäster i SOFFAN Talkshow.
  • Vi har arrangerat öppna workshops bland annat Ukulele och Boomwhackers. Föreningen medverkade också på den nystartade ”Långkvällen” i Kävlinge centrum som ägde rum både i mars och oktober.
  • Nytt för året var också att Popkören blev en del  av MiK och de söker inför vårterminen fler sångare. Vi ser fram emot att få höra och samarbeta med i Popkören i fler arrangemang kommande år.

Har vi glömt något? Ja, säkerligen. Det är verkligen en sprudlande energi och vilja i föreningen som gör att det händer mycket hela tiden.

Glädjande är att vi har fått många nya medlemmar och fler har velat bli aktiva och hjälpa till och arrangera. Och framför allt enormt kul att så många i Kävlinge med omnejd velat komma på våra arrangemang. Utan publik och deltagare hade det inte blivit något.

Ett stort tack så klart till alla medverkande och alla ni som lagt ner tid på idékläckande, planering, marknadsföring, genomförande och efterarbete vid alla våra arrangemang!!!

Vi önskar alla våra medlemmar och aktiva en riktigt god och svängig jul och ett riktigt gott musikaliskt nytt år!

Musikföreningen i Kävlinge genom Olof Samuelsson, ordförande

P.S. Vårterminens program publiceras inom kort, men boka redan nu 26 januari för MiKCafé med SOFFAN Talkshow INSTÄLLT och 15 februari för Lögn eller Sanning. D.S.