Höstens Soffan Talkshow

Tisdag 5 november 2019 kl. 19:00–21:00 Lilla Kulturhuset

I Soffan Talkshow samtalar Olof Samuelsson med Anders Ödman, arkeolog, berättare, författare som grävt och utforskat vår historia runt och nyligen skrivit böcker om Kävlinges historia.

Gäst i Soffan är också Catharina Lindell, som driver begravningsbyrå i Kävlinge och också har motorcykelklubb för kvinnor och varit med och startat Pridetåg i Kävlinge mm,

En annan av kvällens gäster är Hanna Mölstad, sjuksköterskan inom psykiatrin som också är ståuppkomiker och kämpar hårt för att hålla isär de bägge rollerna.

Förutom samtalen i Soffan så kommer vi att få höra sång och musik av Kävlinges bägge musikprofiler Rosa och Stefan Rydberg, kända från många olika musikaliska sammanhang i kommunen.

För att fira att det är precis 5 år sedan den första Soffan Talkshow hölls och för att ge kvällen extra högtidlig glans och kulturell förfining, så har vi bjudit in en livs levande operasångare Patrik Forsman som kommer att framföra ett par kända nummer från operascenen.

Som vanligt kommer vi också få höra Olof Samuelsson spela några av sina egna låtar och vi får även höra den inbitne Kävlingebon Micke komma med sina skarpa kommentarer till kvällens innehåll.

Fika serveras till billiga priser.
Entré 50 kr. Gratis för barn under 18 och medlemmar i MiK
Arrangör MiK – Musikföreningen i Kävlinge i samarbete med Folkuniversitet