Lögn eller Sanning 14 november

Kan du avgöra vilka berättelser som är sanna och vilka som är falska? De tre berättarna Margareta LarssonTommy Lindskog och Christina Strömwall berättar två berättelser var, en sann och en falsk. Publiken ska gissa på vilka som är sanna och vilka som är falska. Mellan berättelserna blir det musik av av Emma Larsson.

Emma Larsson är resultatet av en kärleksnatt mellan Bach, Blues och antagligen ganska mycket rödvin.
Hon har vaggats i den klassiska gitarren och samarbetar nu flitigt med både Johann Sebastian Bach, Erik Sati, Sergej Prokofiev, m fl. Dessa herrar står för komponeringen och Emma tolkar dem genom att skriva texter till.
Med en jazzig röst man alltid kan lita på och kvicka gitarrfingrar ger hon Bach och gänget en helt ny innebörd. Utöver dessa klassiska stordåd spelar hon mest blues.
Emmas texter är fantasifulla och humoristiska – med en viss dos av allvar –  och behandlar ämnen som orättvisa, identitet, lilltår, T-sprit och knytt.
Hon finns att lyssna på på Soundcloud under “Emma Knyttet Larsson”.

Torsdag 14 november 19:00 Lilla Kulturhuset

Fika serveras till självkostnadspris.
Arrangör MiK – Musikföreningen i Kävlinge tillsammans med Skånska Berättare.
Entré 50 kr (Gratis för medlemmar i MiK och barn under 18 år).