Lögn eller Sanning 10 september (coronaanpassat)

Torsdag 10 september 19:00 – 20:30 Lilla Kulturhuset Mejerigränd

Du kan se sändningen i efterhand på YouTube här.

Kan du avgöra vilka berättelser som är sanna och vilka som är falska? De tre berättarna Christina ClaessonThomas Ahrens och Christina Strömwall berättar två berättelser var, en sann och en falsk. Publiken ska gissa på vilka som är sanna och vilka som är falska. Vi startar kvällen med musik kl. 19.00 av Anna Thorstensson som spelar cello och sjunger.

För att kunna hålla rekommenderat avstånd måste vi begränsa antalet i publiken till max 15 personer. Föranmälan är obligatorisk. Du gör en föranmälan genom att mejla till LognochSanning@gmail.com. Du kan reservera max 4 platser. Ange namn på er som kommer. Vi placerar dig och ditt sällskap tillsammans i lokalen. Invänta svar innan du swishar inträdet 50kr/person (medlemmar i MIK går in gratis, årsavgift 200kr). Anmälan är giltig först när du swishat till 123 225 55 45 (Musikföreningen i Kävlinge)

För att fler ska kunna lyssna till berättelserna och musiken kommer vi även att livesända berättarkvällarna. Länken hittar du aktuella kvällar på www.kavlingemusik.se och www.Facebook.com/kavlingemusik Naturligtvis kommer du att kunna vara med och gissa vilka berättelser som är sanna och falska genom att svara i detta digitala formulär (klicka på ”digitala formulär”). Mer information kommer på adresserna ovan.

Fika till billigt pris serveras vid borden. Beställning av fika sker på beställningslapp som kommer att ligga på varje bord.

Arrangör MiK – Musikföreningen i Kävlinge tillsammans med Skånska Berättare.
Entré 50 kr (Gratis för medlemmar i MiK och barn under 18 år)