Lögn eller Sanning 14 oktober (sänds även live)

Onsdag 14 oktober 19:00 – 20:30 Lilla Kulturhuset Mejerigränd

Kan du avgöra vilka berättelser som är sanna eller falska?
De tre berättarna Lena Birgersson, Tommy Lindskog och Christina Strömwall berättar två berättelser vardera, en är sann och en är falsk. Publiken ska försöka avgöra vilka berättelser som är sanna eller falska.

Berättelserna varvas med musik av Peter Tegnér, gitarr, och Jessica Ottosson, sång.

På plats: För att kunna hålla rekommenderat avstånd måste vi begränsa antalet i publiken till max 15 personer. Föranmälan är obligatorisk. Du gör en föranmälan genom att mejla till LognochSanning@gmail.com. Du kan reservera max 4 platser. Ange namn på er som kommer. Vi placerar dig och ditt sällskap tillsammans i lokalen. Invänta svar innan du swishar inträdet 50 kr/person (medlemmar i MIK går in gratis, årsavgift 200kr). Anmälan är giltig först när du swishat till 123 225 55 45 (Musikföreningen i Kävlinge)
Fika till billigt pris kan köpas.

Livesändning: För att fler ska kunna lyssna till berättelserna och musiken kommer vi även att livesända berättarkvällarna. Länken hittar du aktuella kvällar på www.kavlingemusik.se och www.Facebook.com/kavlingemusik Naturligtvis kommer du att kunna vara med och gissa vilka berättelser som är sanna och falska genom ett formulär som kommer att finnas tillgängligt digitalt. Mer information kommer på adresserna ovan. Vill du vara med och sponsra kvällen tar vi tacksamt emot ditt bidrag swish till 123 225 55 45 (Musikföreningen i Kävlinge). Priser finns att tävla om.

Arrangör MiK – Musikföreningen i Kävlinge tillsammans med Skånska Berättare.
Entré 50 kr (Gratis för medlemmar i MiK och barn under 18 år)